6 būdai, kaip vakare užmigti greičiau

Kai vieni užmiega vos padėję galvą ant pagalvės, kiti atsigulę į lovą dar mažiausiai valandą ieško savo pozos ir negali iš galvos išvyti įvairiausių minčių. Kaip išvengti šio nemalonaus dalyko? Štai keletas patarimų.

Išgerkite pieno
Ne iš piršto laužti pasakojimai iš Holivudo filmų, kai žmonės, kuriems nesimiega, naktį eina į šaldytuvą ieškoti pieno. “Piene yra baltymo α-laktalbumino. Šiame baltyme yra didelis kiekis triptofano amino rūgščių, kurios atsakingos už gerą miegą” – taip moksliškai pieno svarbą paaiškino su miegu susijusių tyrimų ekspertas daktaras Williamas Winteris.
Triptofano apstu ir kiaušinių baltymuose bei moliūgų sėklose. Tad jei jaučiate, kad naktį nesimiegos, prieš miegą galite užkąsti ir šių dalykų.

Nustok miegoti su išmaniuoju laikrodžiu
Skaičiuojama, kad Amerikoje maždaug 10% žmonių dėvi išmaniuosius laikrodžius, kurių nenusiima net eidami miegoti, nes šie seka žmogaus miego ritmus. Ir nors atrodytų, kad tai turėtų padėti gerai išsimiegoti, yra priešingai. Pasak tyrimo, kuris buvo išspausdintas leidinyje „Journal of Clinical Sleep Medicine“, tie, kurie dėvi išmaniuosius laikrodžius eidami miegoti, jaučia spaudimą turėti pakankamai miego laiko. To pasekoje atsigulę jie ima nervintis jei laiku neužmiega ir tai priveda prie dar didesnės nemigos.

Tegul lova būna tik vieta miegui
Dažnai žmonės sako: „Atsiguliau į lovą 21 val., bet užmigau tik 23val.“. Ką jie veikė tas dvi valandas? Greičiausiai nė nesistengė užmigti, o blaškė save dalykais, kurie miegui tik trukdo – naudojosi telefonu ar kompiuteriu. Jūsų lova turėtų būti skirta išskirtinai tik miegui (na, ir dar gal vienam dalykui…). Atsigulei į lovą? Padėk telefoną į šalį ir užmerk akis. Lova turi asocijuotis su miegu, o ne su kuo nors kitu.

Išmok pailsėti
Pasirodo, kad kartais nebūtina pamiegoti, kad pailsėtum. Ypač tai liečia nuovargį, kuris užklumpa vidury dienos. 2008 metais JAV buvo atliktas tyrimas, kurio metu žmonės turėjo atsigulti į lovą, visiškai atsipalaiduoti, bet negalėjo užmerkti akių ir užmigti. Stebint jų smegenų veiklą paaiškėjo, kad kai kurie smegenų neuronai tiesiog išsijungdavo, taip imituodami miegą, nors asmuo iš tiesų nemiegojo. Taigi, tokio poilsio kartais gali pakakti užklupus nelauktam nuovargiui.

Sureguliuok kambario temperatūrą
Anot mokslininkų, tobula kambario temperatūra miegui yra tarp 16 ir 20 laipsnių pagal Celsijų.

Išbandyk mirksėjimo metodą
Ši rekomendacija gal ir skamba kaip anekdotas, tačiau kai kuriems žmonėms ji padeda. Pabandykite kelias minutes be perstojo greitai mirksėti kol vokai visiškai apsunks ir užmigsite.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *